Followers

Monday 19 September 2011

Laporan Trip Peacock Bass 17hb Sept 2011

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua, kali ni teman nak buat laporan tentang trip peacock bass teman minggu lepas bersama kawan kawan teman. Port yang teman kunjung hari tu adalah port baru yang dibawa oleh saudara Ayoi, teman sendiri pun tak pernah sampai lagi dan port tu dan port kedua adalah port biasa teman selalu trainning dulu2..Petang tu hujan turun renyai2 sikit tapi berhenti tidak lama selepas itu.



Saudara Ayoi dengan Peacock bass pertama pada hari itu dengan katak River2sea milik teman. Ini adalah kali pertama dalam hidup teman tengok Peacock Bass hentam katak getah. Port pertama di Banir ini teman dan sahabat teman saudara Layne kumpawww..hanya seekor sahaja yang dapat didaratkan oleh saudara Ayoi. Selepas itu kami buat keputusan untuk ubah port trainning kami dulu2 di Kg. Jawa mencuba nasib kerana dah lami kami tidak menjengah port tersebut.

Teman pembuka tirai di port kedua tersebut apabila berjaya mendaratkan Peacock bass juvenil dengan menggunakan gewang pensil yang baru dibeli tengahari sebelum itu.

Peacock bass juvenil pertama teman dengan pensil Ofmer Cat Walk. Set casting yang teman gunakan didalam gambar diatas ialah Seahak Bass 103L yang telah di cat semula oleh teman hehe..manakala rod pula adalah Seahawk Black Scorpion.

Belum sempat teman nak lepaskan matakail pada ikan tersebut, saudara Ayoi pula menerima sambaran padu dari Peacock Bass dengan gewang popper yozuri.


Ini adalah spesimen terbesar pada trip hari itu yang telah berjaya didaratkan oleh saudara Ayoi berukuran 40cm. Masih ada lagi saiz saiz kasar di port trainning kami ni rupanya. Kerana port ini telah dikunjungi ramai caster kerana tempatnya yang mudah di akses.

Peacock bass kedua teman pada hari itu dengan gewang Popper Dairitsu Yellow Magic. Lihat warna spesimen tersebut, ianya berwarna gelap sedikit mungkin kerana faktor habitatnya yang bersamai tebal menyebabkan ia menjadi warna sebegitu rupa.

Ini juga pertama kali dalam sejarah hidup teman, casting dapat ikan Chiclid dengan gewang Bassday Sugar Minnow. Boleh tahan juga asakan nya ketika cuba hendak didaratkan..

Trip ini ditamatkan pada jam 7pm, dan trip ini pasti meninggalkan kesan yang amat endalam pada sahabat teman si Layne kerana beliau telah KUMPAWWWWWW berdarah pada hari itu. Tambah menghayatkan hatinya apabila beliau terpaksa belanja kami makan capati di simpang Chenderiang hehe..

P/s: dah lama teman tak casting, hari ini lengan teman terasa lenguh lenguh akibat kerap menghayun rod pada hari itu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...